Budowa centrum przesiadkowego w Rokitnicy oznacza zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

W związku z pracami modernizacyjnymi i budową centrum przesiadkowego w Rokitnicy wprowadzono zmiany w komunikacji miejskiej.

UM Zabrze
Wizualizacja Centrum przesiadkowego w Rokitnicy

Co się zmienia? Na przystanku Rokitnica Pętla zlikwidowane zostały stanowiska 01-06. W zamian funkcjonować będą stanowiska tymczasowe oznaczone jako 31-36. Stanowiska 31, 32 i 33 zlokalizowane są na ulicy Krakowskiej, stanowisko 34 – na placu do zawracania, również przy ulicy Krakowskiej, zaś stanowiska 35 i 36 zostały utworzone na ulicy Ofiar Katynia.

Jak informuje zabrzański magistrat, wprowadzono nowy przydział linii do stanowisk dla pasażerów. Przystanek Rokitnica Pętla, stanowisko 31– numery linii 15, 20, 57, 83, 92, 132, 169, 184, 617N (kierunek Helenka, Bytom, Miechowice, Tarnowskie Góry), stanowisko 32 – numery linii 15, 20, 92, 132, 169, 184 (kierunek Helenka Wieszowa, Pyskowice, Górniki), stanowisko 33 – numery linii 57, 83, 617N (kierunek Grzybowice), stanowisko 34 – numery linii 83 (kursy rozpoczynające się w Rokitnicy), 158 (kierunek Helenka, Tarnowskie Góry), stanowisko 35 – numery linii 81, 111 (kierunek Helenka), stanowisko 36 – numery linii 81, 111 (kierunek Rokitnica).

Dwa centra przesiadkowe

Przypomnijmy, że w mieście powstają dwa centra przesiadkowe – w Rokitnicy, przy ul. Krakowskiej i Ofiar Katynia, a także przy Goethego. Zabrze otrzymało na te inwestycje unijne dofinansowanie w wysokości ok. 96 mln zł, zaś całkowita wartość projektu to nieco ponad 119,5 mln zł. Resztę pieniędzy udało się zapewnić dzięki wykorzystaniu funduszy pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

W centrum przesiadkowym przy ul. Krakowskiej i Ofiar Katynia powstać mają między innymi otwarte perony, parking zewnętrzny oraz obiekt o powierzchni 276 metrów kwadratowych, w którym znajdować się będzie poczekalnia i punkty usługowe. Będą też stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych.