W mieście powstaną cztery nowe linie minibusów, które mają uzupełnić dotychczasową siatkę połączeń. Są już propozycje tras

W mieście powstaną cztery nowe linie minibusowe. Na jakich trasach? Zobaczcie. Zabrzański magistrat ogłosił konsultacje społeczne, a na przesłanie opinii jest czas do 6 maja.

UM Zabrze/ Paweł Janicki
Nowe linie minibusowe w Zabrzu mają uzupełnić siatkę połączeń autobusowych

W Zabrzu mają zostać uruchomione cztery linie minibusowe. Miasto zaproponowało już trasy:

  • Linia nr 704: Grzybowice – Mikulczyce
  • Linia nr 705: Rokitnica – Osiedle Helenka
  • Linia nr 706: centrum miasta – Osiedle Janek
  • Linia nr 709: centrum miasta – Śląskie Centrum Chorób Serca

Proponowane trasy komunikacji minibusowej poddane zostały konsultacjom społecznym. Każdego, kto chciałby w nich wziąć udział, urzędnicy proszą o przesłanie maila na adres sekretariat_wks@um.zabrze.pl

Jaki przebieg mają proponowane trasy?

Linia nr 709: Centrum Miasta – Śląskie Centrum Chorób Serca. Trasa linii przebiegałaby w jednym kierunku od dworca autobusowego w centrum miasta, kolejno fragmentami ulic: Goethego, de Gaulle’a, Wolności, K. Miarki, Mikulczycką, Gdańską, Jagiellońską, Szpitalną, Cieszyńską, M. Skłodowskiej-Curie, Jagiellońską, Niedziałkowskiego, Mikulczycką. K. Miarki, de Gaulle’a, Goethego. Na trasie linia obsługiwałaby wszystkie istniejące przystanki oraz nowy przystanek na wysokości budynków nr 35-49 ul. Jagiellońskiej i nowy przystanek na wysokości wejścia do ŚCCS przy ul. M. Skłodowskiej-Curie.

Linia nr 706: Centrum Miasta – Osiedle Janek, z czasowym skomunikowaniem os. Wyzwolenia. Trasa linii przebiegałaby ulicami: 3 Maja, Roosevelta, de Gaulle’a, Rondo Sybiraków, Winklera, Dzierżona, Jaskółczą i Sportową. Na Osiedlu Janek proponujemy przystanek na wysokości Przychodni Guido na ul. Dzierżona, na ul. Jaskółczej w rejonie kościoła i na ul. Sportowej w rejonie szkoły. Linia obsługiwać ma przystanki istniejące na trasie przejazdu, w tym nowe przystanki przy ul. Roosevelta. Miasto proponuje ponadto czasowe skomunikowanie linią nr 706 os. Wyzwolenia na czas remontu wiaduktu w ciągu ul. Rossevelta. Trasą podstawową byłoby połączenie os. Janek z centrum miasta, a w wybranych przejazdach trasa biegłaby na ul. Roosevelta do os. Wyzwolenia i wracałaby tą ulicą na swoją podstawową trasę.

Linia nr 704: Grzybowice – Mikulczyce (ul. Zwrotnicza) – I etap. Propozycja zawiera I etap linii, która docelowo ma biec od Grzybowic do ul. Leśnej w Mikulczycach. Etap obejmować ma odcinek od Grzybowic do ul. Zwrotniczej w Mikulczycach. W II etapie część linii do ul. Leśnej ma zostać uruchomiona po zapewnieniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego na ul. Leśnej. Trasa linii przebiegałaby ulicami: Badestinusa, Szczecińską, Hallera, Witosa, Handlową, Pyskowicką, Składową, do Zwrotniczej. W Grzybowicach linia miałaby kończyć trasę przed stacją uzdatniania wody ZPWiK Sp. z o.o. przy ul. Badestinusa 90. Następne przystanki miałyby zostać zlokalizowane w rejonie skrzyżowania ul. Badestinusa z ul. Hallera, przed ul. Szczecińską, na ul. Szczecińskiej przed ul. Hallera oraz na ul. Hallera. Linia obsługiwałaby obecnie istniejące przystanki na jej trasie.

Linia nr 705: Rokitnica – osiedle Helenka. Trasa linii przebiegałaby od dworca autobusowego w Rokitnicy ulicami: Jordana, Joliot-Curie, Wawrzyńskiej, Niepokólczyckiego, Baczyńskiego, Harcerską i ul. Jordana do Dworca autobusowego. Nowe zaplanowane są na ul. Joliot-Curie, ul. Wawrzyńskiej i ul. Baczyńskiego.