Zadaszenie będzie praktycznie bezawaryjne, będzie też miało duże powierzchnie przezierne, dzięki czemu obiekt będzie doświetlony naturalnym światłem. Konstrukcja budynku obsługi pasażerów będzie uniwersalna, układ parteru będzie czytelny, będzie też możliwość zagospodarowania piętra. Układ centrum będzie klarowny i zapewni obsługę podróżnych wszystkich przystanków w jednym budynku. Na placu dworcowym zostaną zastosowane przyjazne podróżnym rozwiązania architektoniczne. Elementy małej architektury nadadzą placom przeddworcowym reprezentacyjny charakter i będą współgrać z architekturą Centrum Przesiadkowego, scalając tereny po północnej i południowej stronie dworca PKP.
Po analizie kosztów i negatywnych uwagach mieszkańców, zrezygnowano z budowy przejścia podziemnego pod ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, które miało połączyć ul. Zwycięstwa z placem przydworcowym. Pozostanie przejście naziemne, a ul. Zwycięstwa na odcinku przy dworcu nie będzie w związku z tym gruntownie przebudowywana. Trwają analizy szeregu udogodnień, m.in. rozwiązań, które mogłyby usprawnić ruch kołowy i pieszy w rejonie dworca. Jedną z analizowanych koncepcji jest budowa ciągu pieszego lub pieszo-rowerowego, który połączyłby ul. Kolberga z Centrum Przesiadkowym.
Według planu przetarg na dokumentację budowlaną ma zostać ogłoszony na przełomie sierpnia i września. Prace projektowe potrwają około rok. Pierwsze łopaty zostaną wbite nie wcześniej niż na początku 2018 r. Inwestycja będzie przebiegać na wykupionych przez miasto, dawnych terenach kolei państwowych, dlatego przebudowa terenu wokół dworca PKP nie powinna spowodować utrudnień w ruchu. Utrudnienia dla kierowców mogą pojawić się natomiast podczas przebudowy placu Piastów. Zadanie będzie finansowane z udziałem środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Urząd Miejski prowadzi intensywne przygotowania do budowy nowego Centrum Przesiadkowego. Będzie to zintegrowany system stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych z parkingami