Budowa DTŚ rusza już w marcu. Zamknięte drogi, objazdy

D8133fe8b5933594698b20331fea7c64

DTŚ to ogromna inwestycja, która wiąże się z koniecznością czasowego zamykania ulic.

11 marca zamknięta dla ruchu zostanie ulica Kujawska

(od skrzyżowania z ul. Błonie na odcinku 500m w stronę centrum miasta)
Objazd w obu kierunkach ruchu dla relacji Gliwice—Zabrze zostanie poprowadzony ulicami Błonie, Pocztową, Rymera i Dolną.
Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Kujawską – 15 grudnia 2013 r.






18 marca planowane jest zamknięcie dla ruchu ulicy Portowej

(na odcinku od ulicy Jana Śliwki do zjazdu z DK 88) oraz Drogi Krajowej nr 88 – Alei Jan Nowaka–Jeziorańskiego (nad ul. Portową).
Objazd zostanie popraowadzony ulicami: Pionierów, Perseusza, Estakadą Heweliusza, Portową, Edisona, Łabędzką i Opla – dla jadących w kierunku Wrocławia; Okulickiego, Kozielską, Łabędzką, Edisona, Portową, Estakadą Heweliusza, Perseusza i Pionierów – dla jadących w kierunku Bytomia.Planowany termin zakończenia robót na ulicy Portowej – lipiec 2014 r., a na Drodze Krajowej 88 – grudzień 2014 r.

Na 18 marca planowano także zamknięcie ul. Portowej (od ul. Jana Śliwki do zjazdu z Drogi Krajowej nr 88) oraz DK 88 (nad ulicą Portową). Jednak – jak poinformował inżynier kontraktu – zmiany te zostaną wprowadzone w późniejszym terminie.


8 kwietnia zamknięta dla ruchu zostanie ulica Aleksandra Fredry

W tym przypadku nie było konieczne wyznaczanie objazdu. Mieszkańcy będą mieli zapewniony dojazd do posesji. Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Fredry – listopad 2013 r. Wszystkie istotne zmiany w organizacji ruchu ujęte w harmonogramie będą wprowadzane w poniedziałki po porannym szczycie komunikacyjnym (około godziny 10.00).

Oprócz tego, w trakcie prowadzenia prac, mogą wystąpić inne utrudnienia na drogach, nieujęte w harmonogramie np. zwężenia ulic. Informacje o wszystkich ważnych zmianach takich, jak kilkumiesięczne zamknięcia ulic będą podawane przez wykonawców z odpowiednim wyprzedzeniem. Kierowcy przemieszczający się po Gliwicach tranzytem, chcący uniknąć utrudnień w centrum miasta, powinni korzystać z autostradowej obwodnicy miasta, którą tworzą autostrady A1 i A4.

Informacji na temat realizacji inwestycji w Gliwicach udzielają:
Marcin Cieślak (tel. 323 705 010) inżynier kontraktu DTŚ na odcinku G1
Maciej Tomczak (tel. 322 300 369)– inżynier kontraktu DTŚ na odcinku G2