Certyfikat Ogólnopolskiego Programu Dwujęzyczny Przedszkolak to wyjątkowe wyróżnienie. I nagroda dla Przedszkola nr 49

Był śpiew i prezentacja układów tanecznych do kilku popularnych piosenek. I nic w tym dziwnego – często przecież tak właśnie wyglądają przedstawienia w wykonaniu najmłodszych. Maluchy z Przedszkola nr 49 są jednak wyjątkowe.

Dzieci z Przedszkola nr 49 jpg

Co wyróżnia dzieci z Przedszkola nr 49? Pewnie to, że tak pięknie śpiewają. I to w obcym języku. Co jednak najważniejsze – rozumieją każde słowo. Ich codzienna, ciężka praca została doceniona. Właśnie otrzymały jedyne takie zaświadczenie w kraju.

Jak informuje zabrzański magistrat, w ubiegłym tygodniu w Miejskim Ośrodku Kultury w Zabrzu odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatu Ogólnopolskiego Programu Dwujęzyczny Przedszkolak dla Przedszkola nr 49. Zaprezentowano film, pokazujący jak przebiegał trwający dziesięć miesięcy projekt. Później przedszkolaki pochwaliły się efektami dotychczasowej nauki języka obcego. Dzieci zaśpiewały i zaprezentowały układy taneczne do kilku popularnych piosenek w języku angielskim. Nie tylko udowodniły, że mają dar do śpiewania, ale także ogromny talent do języków rozumiejąc każde słowo.

– Kiedy dyrektor Beata de Korczak-Leszczyńska przyszła do mnie z pomysłem uczestnictwa placówki w dwujęzycznym projekcie, pomyślałam, że porywa się z przysłowiową motyką na słońce. Ale dziś nie jestem zaskoczona. Byłam przekonana, że sprosta temu wyzwaniu, bo takie jest Zabrze: pełne wspaniałych i ambitnych ludzi – przyznaje prezydent Zabrza, Małgorzata Mańka-Szulik.

Miasto ma się czym pochwalić, bo Przedszkole nr 49 jest nie tylko prekursorem w regionie, ale także na skalę całego kraju. Ogólnopolski Program Dwujęzyczny Przedszkolak to innowacyjny i kompleksowy projekt skierowany do polskich przedszkoli. To metoda wplatająca język angielski do codziennych czynności dziecka w sposób naturalny, która zapewnia mu równoległe poznawanie dwóch języków. Dzięki programowi codzienne zabawy maluszków i ważne dla nich wydarzenia odbywają się w środowisku anglojęzycznym.